合格発表&派遣国決定


合格しました!
派遣国、西アフリカ・ガーナ!

平成28年度2次隊として、ガーナで保健師としてバイクを乗り回すことが決まりました。まさかのバイク隊員。驚きを隠し切れていません。


ガーナは私にとって第二希望。


第一希望は、中米のホンジュラスでした。さよならカリブ海。。


超健康体すぎてなんとなくアフリカ隊員になる気がしてました。笑


ガーナ最北西端にあるアッパーウエスト州のジラパという片田舎で、母子保健に関わります。

主に、妊産婦健診・乳幼児健診・両親学級の質の向上、家族計画の促進、予防接種率の改善、保健センターの業務改善です。

挑戦するチャンスをくれた人、応援してくれる人、見守ってくれてる人、元気をいっぱいくれる人....みんなに感謝です。誇れる頭脳も知識も経験もないけれど、人に恵まれる運と超健康体だけは自慢もの。

出発まで毎日有意義に過ごしたいと思います。

I'm going to be engaged in improving the quality of service of Maternity/Child health check-ups, Childbirth classes, promoting family planning, and improving vaccination rates at Jirapa, in North West, Ghana!!

Thanks to all those who gave me a chance to try this, for cheering me up, for watching my growth, and giving me lots of energy!!

I've been cherishing the hope to get a job related to international cooperation since I was in high school!! I could be proud of my luck blessed with good encounters and a healthy body!!

Only few months are left until i go to Ghana!! I want to see you all in the near future!! Let's catch up!!

0 件のコメント :

コメントを投稿